Nahrungsmittel-Allergie-Diagnostik:
Nahrungsmittel-Allergien sollten immer mit Hilfe von standardisierten oralen
Belastungstests nachgewiesen werden. (5)
Nahrungsmittel-Allergie werden von den Patienten,
bzw. deren Eltern immer häufiger angegeben. Bei der in Odense, Dänemark,
durchgeführten Untersuchung zeigte sich aber, dass es nur sehr
unbefriedigende Zusammenhänge, zwischen der Meldung angeblicher
Nahrungsmittel-Allergien, den tatsächlich nachgewiesenen Allergien und
der Sensibilisierung gegen bestimmte Nahrungsmittel gibt. Dies erschwert
die Diagnose derzeit noch ungemein.
Die Autoren betonen daher die Notwendigkeit von
standardisierten oralen Belastungstests, da diese die einzige
Möglichkeit darstellen um zu einer zuverlässigen Diagnose einer
Nahrungsmittel-Allergie zu kommen.
In der neuen Reihe
„Science Podcasts" werden ausgewählte Forschungsprojekte
von GlaxoSmithKline (GSK) in etwa 3-minütigen Filmbeiträgen vorgestellt. In der
ersten Folge geht es um das Thema „Fortgeschrittener
Brustkrebs: Neue zielgerichtete Therapie in Tablettenform".
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Mehr Informationen
zum Thema Brustkrebs-Therapie finden Sie auf der auf der
GlaxoSmithKline-Website
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Eine vollständige englischsprachige Kurzversion
dieser Studie
(sog. MEDLINE Abstract) finden Sie
hier
Department of Dermatology, Odense University
Hospital, Odense, Denmark.
Abstract:
Background: The prevalence of food hypersensitivity
(FHS) and the relationship with atopic dermatitis (AD) is
controversial. The aim of this study was to determine the
development of FHS and to correlate this with AD in relation to
sensitization and symptoms.
Methods: This study combines new data from birth to 18
months of age with previous published results from 3 and 6 years.
The Danish Allergy Research Centre cohort, including 562
children, is a unique, population-based, prospective birth
cohort, with clinical examinations at all follow-ups. All
children were examined for the development of AD using
Hanifin-Rajka criteria and for FHS using interviews, skin prick
test (SPT), specific immunoglobulin E (IgE), and food challenge
according to EAACI guidelines.
Results:Twenty children were confirmed with FHS to
milk, egg, and peanut. FHS peaked at 18 months (3.6%) and
then decreased to 1.2% at 72 months of age. No new cases
were found after 3 years. Self-reporting could only be confirmed
in 31% of cases. Among the 122 children with AD, 18
had FHS (14.8%). FHS was IgE-mediated in 95% of the cases
but 16 of 20 children were additionally sensitized to other
foods which they tolerated. Children with AD were neither more
IgE-sensitized nor had higher levels of IgE when compared with
healthy children but they were more persistently sensitized.
Conclusions: Sensitization to foods in young children
without food allergy seems to be a normal phenomenon. The
discrepancy between sensitization, self-reported food-related
symptoms and confirmed FHS illustrates the need to perform
standardized oral challenges in order to confirm the diagnosis
of FHS.